2008. április 26.

>> Minimalmass - rendhagyó módon

A Minimalmass (MM), más néven hóvégi tekerés, a CM-hez hasonlóan egy biciklis demonstráció. A neve onnan ered, hogy jóval kevesebb bringás teker együtt, akik így nem érik el a kritikus tömeget. A MM minden hónap utolsó péntekjén zajlik, meghatározott útvonalon, rendőri kíséret nélkül, de a KRESZ szabályait betartva. Ez volt az első MM, amelyen részt tudtam venni.
Rendhagyó módon indult a hóvégi tekerés. A héten a Kőbányai út - Horgony utca kereszteződésében elgázoltak egy bringást. Egy kamion jobbra fordulva ütötte el a kerékpárúton szabályosan haladó biciklist, aki a helyszínen meghalt. A tragédia egyik fő oka a nem megfelelően megépített bicikliút, amely közel halad az út mellett, így a kamionosnak holtterében volt a kerékpáros. A bringástársadalom körében szokás, hogy a meghalt kerékpáros emlékére és az élők figyelmeztetésére egy szellembiciklit (ghostbike) helyeznek el a helyszínen (mint ahogy kereszteket is látunk a halálos autóbalesetek helyén). Ezért az áprilisi hóvégi tekerés azzal kezdődött, hogy elhelyeztük a szellembiciklit az említett kereszteződésben. Megdöbbentő képek következnek (néhányat nem én csináltam, mert nem voltam olyan hangulatban).

Gyülekező a Hősök terén

A szellembicikli egy teljesen fehér bicikli, amely a téren készült el.

Amikor elkészült a festés, indultunk a helyszínre. Kb. 100-an gyűltünk össze, hogy tiszteletünket tegyük.

Útközben megálltunk egy másik szellembiciklinél, a Stefánia úton. Az a baleset tavaly októberben történt.

A helyszín. A forgalmas Kőbányai út mellett megy a bicikliút, amellett villamossín, és jobbra lehet bekanyarodni a Horgony utcába.

A megmaradt festékből áthaladó bicikliútra figyelmeztető jelzést festettek az útra, mivel az nem volt vagy már lekopott.

És a felállított, odaláncolt bicikli:

A mécsesek, virágok elhelyezése után egy néma bringaemeléssel fejeztük ki tiszteletünket, ami ugyancsak megrendítő volt, mert a bringaemelés általában üdvrivalgás közepette szokott zajlani.

Ezután kanyarodtunk rá a hóvégi tekerés szokásos útvonalára, amely hossza 26 km, körbe a városon. Egy darabig bicikliúton haladtunk, majd ahol az nem volt, az úton, egy blokkban, egy sávot lefoglalva. Ez volt a legjobb módja, hogy együtt maradjunk, biztonságosabb volt, és így kevésbé akadályoztuk a forgalmat, mintha sok száz méter hosszan van egy biciklisor, amit előzgetnek az autósok. Néhány gyengén sikerült (este, mozgó biciklin készült) kép a rend kedvéért:

Kb. 30-an érkeztünk vissza a kiindulási helyre, a Hősök terére, a többiek útközben leváltak. Innen már egyedül tekertem hazafelé, mert Kelenföld felé senki nem jött. Negyed 11 körül értem haza.

Unknown írta...

Szia!

Az lenne a kerdesem, hogy felhasznalhatom-e a blogodra felrakott kepeket a ghostbikes.org-on, hogy a szoveg melle legyenek kepek is? (a szovegedbol is forditottam nehany reszt, meg is jeloltem forraskent).