2008. április 19.

>> Az első komolyabb túra: a budaörsi kopár hegyek

Egy szombati napon indultam első igazi biciklitúrámra, mert eddig nem volt alkalmam ilyesmire. A cél a budai Széchenyi-hegy, Sas-hegy és a budaörsi hegyek voltak. Az utam egy jól ismert szakasszal kezdődött, Gazdagrét felé. Úgy döntöttem, hogy először Budaörs felé megyek.
Első állomásom a Rupp-hegy volt (257 m):

Kilátás a gazdagréti lakótelepre.

A Széchenyi-hegy közelről.

Nem volt turistatérképem, ezért nem láttam előre a szintvonalakat, és igen kemény emelkedőkbe futottam bele, míg feljutottam a Budaörsi-hegyre (433 m). Még a lakott területen találkoztam két gazdátlan kutyával, egy kaukázusi és egy puli keverékkel, akik ugatva, nem barátságosan közeledtek. De határozott dobó mozdulatokkal sikerült őket elijesztenem, így folytathattam utamat.
Néhány turistaút-kereszteződésben ilyen eligazító táblák voltak.


Hirdetés az erdőben.:) Ugyanis itt volt egy eladó telek a közelben. Meg is találtam, egy ház romjai voltak ott.

Kilátás az eladó telekről. Az ott lent Budaörs, középen a Kő-hegy, ahová szintén eljutottam. Jó lenne itt lakni, csak feljutni ide nem túl egyszerű.:)

Magam mögött hagyva a Budaörsi-hegyet, elértem a kopár hegyeket, legelőször a Farkas-hegyet (343m). Ez a vidék már természetvédelmi terület. Kopár hegyek ugyan, de sok rovar, gyík és egyéb apró állat él itt.

Repülős emlékmű a Farkas-hegyen. Eredetileg két szárnydarab volt, de az egyik már letört. Nem tudom, mihez kapcsolódik, mert semmilyen felirat nem volt hozzá.

Egy bogár a kopár hegyek lakói közül. A faj meghatározást meghagyom a biológiában jártas olvasóimra.:) Békés, nyugodt bogár volt, kb. akkora, mint a hüvelyujjam.

Továbbmentem a szomszédos Szekrényesre (365 m), ahová csak tolni lehetett a biciklit. Innen pazar kilátás nyílt minden irányba. A képen a Farkas-hegy, a repülős emlékművel.

A Ló-hegy (309 m) és a budaörsi lakótelep

Az M7-es autópálya felé

A Kecske-hegy (260 m)

Szénazug és Máriamakk

A kopár hegyekről nagyon jót gurultam lefelé Budaörsre, megdöntöttem eddigi budapesti sebességrekordomat, ugyanis 55,5 km/h-s sebességet értem el.

Budaörsön a Kő-hegy (235 m) felé vettem az irányt. Itt egy nagyon sok lépcsős út vezetett felfelé, nem volt könnyű biciklivel vállamon.:) Fent láttam, hogy van egy másik, köves-kavicsos út, ahol tolhattam volna.:))

A hegyen egy kápolna és egy nagy kereszt áll. A hegy teljesen kopár, belátni róla egész Budaörsöt.



Az Odvas-hegy (314 m), amelyet még meg akartam mászni, de nem találtam meg a felvezető utat - ez a rész már nem volt rajta a térképemen.:)
Ezután hazafelé vettem az irányt, mert bár a túra hossza nem volt sok, csak 31 km, de jelentős szintkülönbségek voltak: becslésem szerint összesen kb. 1500 m. Úgyhogy a Széchenyi-hegy és a Sas-hegy egy következő túra programja lesz.:)

Unknown írta...

Szia! Épp ma voltunk párommal a repülős emlékmű--nél, nagyon szép hely(igaz mi budaörsiek vagyunk, de hát ami szép az szép). szép kis túrát tettél meg. Grat

VL írta...

Szia! Jó kis túrát hoztál össze, biciklivel kemény lehetett. Én gyalog szoktam errefelé sétálni.
Nem vagyok biológia-zseni, de a bogarat kivételesen ismerem: nünüke néven fut a drága :))
További szép túrákat kívánok!

Névtelen írta...

Nem Sénazug, hanem Szénászug. Kis- és Nagy-.
A Kecske-hegy mennyire biztos? A csúcsára nem visz semmilyen út.