2008. május 12.

>> Újabb hegymászó bringatúra

Szeretem a hegyeket, ezért a túráim elsődleges célpontjai hegyek. Korábban nem sikerült a Széchenyi- és Sas-hegy meghódítása, ezért ennek a túrának megvolt a célja.:)
A Sas-hegyre indultam először. A Sasadi úton volt a legrövidebb, viszont kemény is volt: lassú, alattomos emelkedő. A Sas-hegy egy része lakott, másik része természetvédelmi terület, és korlátozottan látogatható. Sajnos pont akkor voltam jártam ott, amikor nem volt látogatható.

Kilátás a Sas-hegy (266 m) lakott részéről a védett csúcsra.

A Sas-hegy után így csalódottan a Széchenyi-hegy (482 m) felé fordultam.

A korábbi képeken már látott hegy egy újabb szögből. Kerékpárral is járható turistaút vezetett felfelé, ha lehet még keményebb, mint a Sasadi út.

Egy kis kápolna az erdőben.

Nagy munka után értem fel a TV-toronyhoz. Körbe volt kerítve, nem lehetett a közelébe menni.

A Széchenyi-hegy nem kopár, mint a budaörsi-hegyek, ezért a növényzet miatt kevésbé olyan jó a kilátás a hegyről.

Kilátás Budaörs felé.

Kilátás Buda felé.

Itt van a gyermekvasút egyik végállomása. Igazán szépen karban van tartva a szerelvény.

Továbbá fogaskerekű is közlekedik a hegy-re. Éppen ezért a hegyen többen voltak kirándulni.

Egy újabb kilátópont a hegyről, ezúttal Pest felé. Ez a Széchenyi-kilátóból látható.

Úgy döntöttem, hogy visszafelé azon az úton megyek, amerre felfelé jöttem, hogy legurulhassak. Az élmény természetesen leírhatatlan. Pár perc alatt lent voltam, holott felfelé több mint 2 órába tellett. A túra távja kb. 30 km volt, szintben 1000 m körül mentem összesen.

Fru írta...

Alföldi leányka szemével (amellyel rendelkezek) igen extrém, hogynemondjam perverz ötlet hegyet mászni biciklivel. Én inkább a Száva partján nyomom, VÍZszintesen:) De hajrá, azért én büszke vagyok rád;)

Vic írta...

Hát igen, neked már a hepe-hupás Finnország is gondot okozott. Nekem az is bejött:)