2008. április 21.

>> Criticalmass Budapest

2008. április 20-án került sor a magyar kerékpáros-társadalom legnagyobb rendezvényére, a Criticalmass (CM) biciklis felvonulásra a fővárosban, amely egyébként a világ legnagyobb biciklis demonstrációja is egyben. Egy évben kétszer van ilyen, tavasszal, a Föld napján és ősszel, az autómentes napon.
Debrecenben is megrendezik pár éve, ahol eddig mindegyiken részt vettem. Ezért mindenképp el akartam jutni a budapesti CM-re.
Idén először indultak jól megszervezett csillagtúrák a CM startpontjához. Szerencsére a kerületemből is indult egy, méghozzá közel a lakóhelyemhez, az Etele térről. 15:00-kor volt a gyülekező, és már innen rendőri kísérettel mentünk pár százan. A 11. kerületi csillagtúra útvonalát mutatja a következő térkép:

Gyülekező az Etele téren

A Műegyetem előtt haladva
A CM gyülekezési helye a Deák tér volt, amelyet elég nagy szélességben lezártak, egészen az Astoriáig. Nagyon jó érzés volt megérkezni a csillagtúrával a már ott várakozó bringás tömeg közé:) Ennyi embert nem láttam még élőben együtt, biciklist meg főleg nem.

A CM útvonala. 16:30-kor indult a menet.


Az indulás előtti pillanatok


Az Erzsébet-hídon. Az elején lassan haladtunk, majd a hidat magunk mögött hagyva már kellemesebb volt a tempó.

A Lánchíd felé átmenő alagútban. Óriási ordítozás, fütyülés közben haladtunk itt át, mivel nagyon jól visszhangzott.:))

Át a Lánchídon.

Az Erzsébet-híd a Lánchídról nézve. A kép lényegét a hídon tekerők képezik.:) Tehát egyszerre két hídon a CM.:)

A Kossuth tér felé. Nem álltunk meg kockakövet dobálni:)

A Végállomás a Király-domb volt a Városligetben, amely elég jó helyszínnek bizonyult. Fél 6 körül érkeztem ide, akkor így festett maga a domb. Később már sűrűbben voltunk.:) 6-kor mondták be, hogy a menet vége akkor indult el az Astoriától.:) Fél 7-kor következett a CM egyik legfontosabb eleme, szimbóluma, az "őrületes bringaemelés", amely valóban nagyszerű érzés volt - így, egyszerre, ennyien együtt.

Nem a legjobb kép, de nem egyszerű egyszerre biciklit emelni és fotózni.:))

További képek az index.hu-ról:


A szervezők szerint a résztvevők száma kb. 80 ezer fő volt. Én viszonylag az elején haladtam, mert egyszer halottam egy számolást menet közben, amikor is hatezerötszázvalahanyadik voltam. 19 ó körül indultam hazafelé, de a kerósok még mindig jöttek. Negyed 8-kor az Andrássy úton találkoztam a menet végével. Nem semmi, 3 óráig tartott a felvonulás. Éppen ezért több helyen a szervezők időnként megállították a bringásokat, és átengedték a gyalogosokat, és néhány nagyobb kereszteződésben az autósokat is. Így is csináltunk jó nagy kavarodást a városban.:) Ilyenekkel lehet felhívni a figyelmet, hogy a bringásokat is vegyék emberszámba a közlekedésben.

Fru írta...

A szerző hasonló témát feldolgozó kitűnő esszéje olvasható alább:
http://unkari.blogspot.com/2007/10/kritikus-tmeg.html